San Francisco paikneb Vaikse ookeani kaldal California osariigis (foto internetist).
Mõned faktid:
Enne, kui hispaanlased 1769 kanda kinnitasid ja missioni asutasid, elasid siin piirkonnas Ohlone põliselanikud. 1821. a alates kuulusid alad Mehhikole ning 1848st USAle.
1849. a California kullapalavik kasvatas järsult rahvaarvu, tehes sellest tol ajal suurima lääneranniku linna.
Elu muutuv sündmus oli 1906. a maavärin ja sellele järgnenud tulekahju, milles hävis suur osa linnast, kuid see taastati kiiresti.
1945. a toimus linnas San Francisco konverents, kus asutati ÜRO.
San Francisco oli 1950 - 60ndatel biitnikute ja hipiliikumise keskus.
2018. a elas San Franciscos 883 305 inimest.
Tasapisi oleme linnas ringi liikunud ning üritanud pihta saada, kuidas siin asjad käivad, samuti on kohale jõudnud, et oleme Ameerikas, kus kõik on suur ja võimas, alates wc paberi rullidest ja sööginõudest, lõpetades autode ja majadega.
Meie linnaosast kesklinna sõidab rongiga 40 min. BART transpordikaart annab õiguse ühistransporti kasutada, lae ainult raha peale ja sõida. Lootus on, et rongijuhiks ei satu PIILUBART.
Paiknemine ookeani ääres, külma hoovuse liikumine rannikul ning mägine reljeef põhjustab tihedate udulaamade teket, linnas erineb temperatuur eri osades kardinaalselt. Linnas on 50 mäge, jalalihased on siin oldud päevadega kõvasti paisunud.
Mitmed linnaosad on juba tuttavad ning vaatamisväärsused vaadatud.
San Francisco sümboliks on Kuldvärava sild (Golden Gate bridge), mida näidatakse igas siin filmitud filmis. Rippsild avati 1937 ning kogupikkuseks on 2,7 km. Silda ületades läbisimegi udu, temperatuur langes sedavõrd, et suveriided oleks hea meelega talveriiete vastu vahetanud.
Esimene pilt on laenatud internetist, teine iseloomustab hetke, kui meie seda ületasime.
California Street, finantspiirkond, kus liiguvad rahavood.
Kaabeltramm on olnud linnas kasutusel 150 aastat, nüüd on võimalus turistidel nendega sõita. Maa sees on tross, mis trammi edasi tõmbab.
Linna läänepoolne osa jäi maavärinas ja tulekahjus puutumata, säilis 19. saj keskel ja 20. saj algul ehitatud viktooriaaegseid maju. Rõdusid ühendavad redelid, alumiselt korruselt tõmmatakse veel üks lüli maapinnani lahti ning tulekahju korral saab akendest evakueeruda.
Majad ja autod Russian Hillil.
Sellised bussid on kasutusel Kunstiakadeemial, kombinatsioon suurest bussist ja veoautost.
Tasapisi oleme linnas ringi liikunud ning üritanud pihta saada, kuidas siin asjad käivad, samuti on kohale jõudnud, et oleme Ameerikas, kus kõik on suur ja võimas, alates wc paberi rullidest ja sööginõudest, lõpetades autode ja majadega.
Meie linnaosast kesklinna sõidab rongiga 40 min. BART transpordikaart annab õiguse ühistransporti kasutada, lae ainult raha peale ja sõida. Lootus on, et rongijuhiks ei satu PIILUBART.
Paiknemine ookeani ääres, külma hoovuse liikumine rannikul ning mägine reljeef põhjustab tihedate udulaamade teket, linnas erineb temperatuur eri osades kardinaalselt. Linnas on 50 mäge, jalalihased on siin oldud päevadega kõvasti paisunud.
Mitmed linnaosad on juba tuttavad ning vaatamisväärsused vaadatud.
San Francisco sümboliks on Kuldvärava sild (Golden Gate bridge), mida näidatakse igas siin filmitud filmis. Rippsild avati 1937 ning kogupikkuseks on 2,7 km. Silda ületades läbisimegi udu, temperatuur langes sedavõrd, et suveriided oleks hea meelega talveriiete vastu vahetanud.
Esimene pilt on laenatud internetist, teine iseloomustab hetke, kui meie seda ületasime.
Pilvelõhkujaid Citys ei õnnestu hästi täies ulatuses fotole saada.
Kaabeltramm on olnud linnas kasutusel 150 aastat, nüüd on võimalus turistidel nendega sõita. Maa sees on tross, mis trammi edasi tõmbab.
Linna läänepoolne osa jäi maavärinas ja tulekahjus puutumata, säilis 19. saj keskel ja 20. saj algul ehitatud viktooriaaegseid maju. Rõdusid ühendavad redelid, alumiselt korruselt tõmmatakse veel üks lüli maapinnani lahti ning tulekahju korral saab akendest evakueeruda.
Lahes paistab Alcatrazi saar, mille paiknes vangla, nüüd aga veetakse sinna hordide kaupa turiste.
Ehitusmeestel, kes majades parasjagu remonti teevad, on kaasas oma WC, mis paigutatakse tänavale maja ette. Koledad plastkabiinid on ümbritsetud ümbrusesse sobivamate materjalidega.
Sellised bussid on kasutusel Kunstiakadeemial, kombinatsioon suurest bussist ja veoautost.
Ja muidugi on avastatud koht, kus Catani saab mängida. Piinlik öelda, aga võitsin. Mängijad peale Alvari olid John, Steven ja Abhijat.
AK spordiuudistes teatas jah, et Eesti tegi USA-le Catanis ära. Tublid.
VastaKustutaKas öeldi ka võitja nimi?
VastaKustutaMeeskondlikult
VastaKustuta