Taas Sydneys!

Lend Hongkongist Sydneysse kestis 9 tundi. Kella pidi veel 3 tundi edasi lükkama, ajavahe Eestiga +9 tundi.
Õhtune Sydney rõõmustas meid traditsiooniliste kohtadega, Harbour Bridge ja Ooperimaja on endiselt alles!
Kiirustasime Mart Vesk`i juurde, kes meile nädalaks peavarju pakub.  

Järgmisel päeval sai Fishermans Beachil ujumas käidud 

ja esimesed bushwalk´id tehtud, kõrgelt paistab taamal Sydney kesklinna siluett.

Mõni aeg tagasi oli siin põleng, aga taastumine käib täie hooga.

Külas sai käidud ka kunstnik Vella Pihlakul Turramurras, kes meid juba korduvalt on oma hubases kodus võõrustanud. Vella tütar Ulvi Haagensen on samuti kunstnik ja EKA õppejõud ning kunstnik on ka tütrepoeg Aksel Haagensen. 

Teel Turramurrasse põikasime korraks metsa (Ku-ring-gai National Park), kus kohe esiritta olid ennast sättinud Autraaliale iseloomulikud banksiad ja
heinpuud. 
Jalutuskäiku saatis tsikaatide võimas siristamine.
Õhtul kolasime Sydney Harbouris, et klassikalised vaated mälus üle kinnistada.

Kommentaarid

  1. Tervitused EKA õppejõududele reedel avatud uuest EKA töökodade majast Kotzebue tänaval! Sydney ooperimaja kohta uurides selgus, et see on üks ajaloo suurimaid möödapanekuid projektijuhtimises ja eelarvestamises - esialgne projekteerimis- ja ehitusmaksumus 7 miljonit (4 aastaga) kasvas lõpuks 102 miljonini (14 aastaga).

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Seosest Eestiga:
      lennusadam rajati koos vesilennukite angaariga sada aastat tagasi Vene tsaar Nikolai II käsul, osana Peeter Suure merekindlusest. Angaar on oma arhitektuurilt erakordne hoone: need olid esimesed nii suured, ainsagi sisemise tugipostita raudbetoonkuplid maailmas. Angaari projekteeris Taani inseneribüroo Christiani & Nielsen, mille järglaskond on muu hulgas projekteerinud selliseid kuulsaid raudbetoonkoorikehitisi nagu Sydney ooperimaja.

      Kustuta

Postita kommentaar